De Top 5 Beste Bilspieroefeningen

De Top 5 beste bilspieroefeningen voor jou!

De beste bilspieroefeningen zorgen er niet alleen voor dat je mooie, strakke, ronde billen krijgt. Natuurlijk wil iedereen een mooi gevormd achterwerk maar er is veel meer reden om je bilspieren te trainen! In dit blog wil ik je vertellen wat de functies van je bilspieren zijn en waarom het trainen van je billen zo belangrijk is. Als cadeautje geef ik je de top 5 van de beste bilspieroefeningen voor mooie ronde, strakke en vooral sterke bilspieren.

Sterke billen zijn belangrijk!

Je bilspieren behoren tot een van de grootste spiergroepen van je lichaam en bestaan uit 3 spieren. De Gluteus Maximus (grote bilspier), Gluteus Medius (middelste bilspier) en de Gluteus Minimus (kleine bilspier). De bilspieren vormen een belangrijk onderdeel van je CORE. Je core is letterlijk de kern van je lichaam en de spieren van core leveren kracht en stabiliteit. Je bilspieren staan direct in verbinding met je bovenbenen, buik en ruggenwervel. De bilspieren worden vrijwel bij iedere beweging aangesproken. Zwakke bilspieren kunnen leiden tot klachten elders in je lijf zoals heupen, rug of knieën. Kortom, niet alleen voor vrouwen, maar zeker ook voor mannen komen de tips met de beste bilspieroefeningen van pas! Het trainen van je billen zou een belangrijk onderdeel van je trainingsroutine moeten zijn.

Top 5 van de beste bilspieroefeningen

Band Squat Walk

De “mini band squat walk” verdiend een goede plek in deze top 5 van de beste bilspieroefeningen. Het is een perfecte oefening om mee te beginnen omdat je hiermee de bilspieren activeert. Een goede voorbereiding op de volgende bilspieroefeningen.

Roman Chair Hip Extension

De “roman chair hip extension”, is een zeer efficiënte oefening wanneer je de bilspieren wilt aanspreken. Het is wel even oefenen met deze variant op de “hyper extension” waarbij de focus meer op de rugspieren ligt. wanneer de oefening je goed af gaat kun je de weerstand verhogen door 2 dumbbells vast te houden.

Dumbbell Alternating Step Up

Nog een fantastische oefening voor het krijgen van sterke bilspieren is de “dumbbell alternating Step Up”. Het is een oefening waarbij je je goed moet concentreren. De focus ligt namelijk op het afzetten van het been dat op de box staat.

Standing Mini Band Hip Abduction

De “standing mini band hip abduction” ziet er makkelijker uit dan dat hij daadwerkelijk is. De middelste bilspier reageert heel goed op deze oefening en al snel zal je die spieren voelen branden. Let wel op dat je bij deze oefening beide benen licht gebogen houdt om je knieën te beschermen.

Barbell Hip Thrust Optimal ROM

Een oefening die niet mag ontbreken aan deze top 5 van de beste bilspieroefeningen is de “barbell hip thrust optimal ROM”. Een ideale oefening waarbij je de weestand goed kunt opbouwen en kunt werken aan sterke bilspieren.

Tot Slot

Als je sterkere bilspieren wilt krijgen moet je de juiste oefeningen doen, met de juiste intensiteit. Met deze top 5 van de beste bilspieroefeningen gaat dat zeker lukken! Train je bilspieren minimaal 1-2 keer per week voor goed resultaat. Vergeet niet om de rest van je lichaam te trainen zodat het mooi in balans blijft.

 

Bron; www.acefitness.org/getfit/GlutesStudy2006.pdf.

Al zin gekregen om te sporten?

Heb je genoeg gelezen en zin gekregen om jouw sportdoelen te gaan behalen? Klik op de onderstaande knop en vraag nu een Gratis proefles aan!

Change= 24/7 Healthclub © 2020 | Algemene voorwaarden | Website door: Websitexperts